Pedagoģiskās darbības pamati

Programmas mērķauditorija un uzņemšanas prasības: Personas ar augstāko izglītību vai trešā/ceturtā* līmeņa profesionālo kvalifikāciju, vai Latvijas Amatniecības kameras piešķirtu amatnieka kvalifikāciju, kas atbilst meistara līmenim, bet kuriem nav skolotāja kvalifikācijas. 

Programmas mērķis - pilnveidot pedagoga profesionālo kompetenci, nodrošinot pedagoģijas, psiholoģijas un mācīšanas metodikas pamatus.

Programmas saturs:

  • Izglītības sistēma, mācīšanas pieejas Latvijā. 
  • Mācību programmas izstrādes pamatprincipi. 
  • Mācību procesa plānošana, organizēšana un vadīšana.
  • Pozitīva mācību vide - pamats kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai. 
  • Skolotājam nepieciešamās prasmes, vadot mācīšanas un mācīšanās, vērtēšanas procesus.  
  • Mācību nodarbības plānošana un vadīšana, izmantojot dažādus didaktiskos modeļus.
  • Domāšanas un radošuma caurviju prasmes mācību procesā.  
  • Audzināšanas un pilsoniskās līdzdalības sekmēšana izglītības iestādē. 
  • Psiholoģija: Attīstības psiholoģija. Vecumposmu periodizācija. Attīstības un dzīves krīzes. Izziņas procesu īpatnības.  
  • Motivācijas nozīme mācību procesā. Ieskats pieaugušo izglītībā.
  • Atbalsta formas pieaugušo mācību procesā (mentorings, koučings u.c.). Pedagoga profesionālās darbības analīzes un izvērtēšanas iespējas. 
  • X, Y, Z paaudzes izglītībā un saskarsmes specifiskie aspekti. 
  • Informācijas tehnoloģiju loma izglītībā. Tiešsaistes apmācību iespējas. 
  • Līderība izglītības procesā. 
  • Dalībnieku sasniegumu novērtēšana: noslēguma darba (izglītības programmas) prezentēšana. 


Programmas īstenošanas veids un forma - gan klātienē, gan attālināti, izmantojot Zoom.

Kursu norises vieta - Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija vai pēc pieprasījuma grupu komplektēšanās vieta.

Pēc programmas apguves tiek izsniegts RTA MIC sertifikāts, kas piešķir tiesības veikt pedagoģisko darbību.