Programmas mērķauditorija un uzņemšanas prasības: Personas ar augstāko izglītību vai trešā/ceturtā* līmeņa profesionālo kvalifikāciju, vai Latvijas Amatniecības kameras piešķirtu amatnieka kvalifikāciju, kas atbilst meistara līmenim, bet kuriem nav skolotāja kvalifikācijas.
Programmas mērķis - pilnveidot pedagoga profesionālo kompetenci, nodrošinot pedagoģijas, psiholoģijas un mācīšanas metodikas pamatus.
Programmas saturs:
- Izglītības sistēma, mācīšanas pieejas Latvijā.
- Mācību programmas izstrādes pamatprincipi.
- Mācību procesa plānošana, organizēšana un vadīšana.
- Pozitīva mācību vide - pamats kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai.
- Skolotājam nepieciešamās prasmes, vadot mācīšanas un mācīšanās, vērtēšanas procesus.
- Mācību nodarbības plānošana un vadīšana, izmantojot dažādus didaktiskos modeļus.
- Domāšanas un radošuma caurviju prasmes mācību procesā.
- Audzināšanas un pilsoniskās līdzdalības sekmēšana izglītības iestādē.
- Psiholoģija: Attīstības psiholoģija. Vecumposmu periodizācija. Attīstības un dzīves krīzes. Izziņas procesu īpatnības.
- Motivācijas nozīme mācību procesā. Ieskats pieaugušo izglītībā.
- Atbalsta formas pieaugušo mācību procesā (mentorings, koučings u.c.). Pedagoga profesionālās darbības analīzes un izvērtēšanas iespējas.
- X, Y, Z paaudzes izglītībā un saskarsmes specifiskie aspekti.
- Informācijas tehnoloģiju loma izglītībā. Tiešsaistes apmācību iespējas.
- Līderība izglītības procesā.
- Dalībnieku sasniegumu novērtēšana: noslēguma darba (izglītības programmas) prezentēšana.
Programmas īstenošanas veids un forma - gan klātienē, gan attālināti, izmantojot Zoom.
Kursu norises vieta - Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija vai pēc pieprasījuma grupu komplektēšanās vieta.
Pēc programmas apguves tiek izsniegts RTA MIC sertifikāts, kas piešķir tiesības veikt pedagoģisko darbību.