Projekta gaitas atskaite: 2024. gada augusts – 2024. gada oktobris

2024. gada septembrī tika uzsāktas mācības profesionālās pilnveides programmās. Katrs projekta dalībnieks visa mācību gada garumā padziļināti apgūst vienu no piecām profesionālās pilnveides programmām: “Speciālā un iekļaujošā izglītība”, “Pedagoģiskā atbalsta nodrošināšana bērniem ar valodas un mācīšanās traucējumiem”, “Tehnoloģiju bagātināts mācību process vispārējā izglītībā”, “Efektīvi klasvadības risinājumi skolotājiem” un “Sociāli emocionālā audzināšana pirmsskolā un skolā”.

Pieredzējušu kuratoru vadībā, sākot jau ar augustu, norisinās darbs astoņās profesionālās pilnveides grupās visā Latvijā. Tikšanās norit ne vien augstskolu telpās, bet arī dalībnieku un kuratoru pārstāvētajās izglītības iestādēs, kā arī citās ar izglītību saistītās infrastruktūrās. Pilnveides grupās dalībnieki tiekas divas reizes mēnesī un pārrunā sev aktuālās problēmas ikdienas darbā izglītības iestādēs, meklē risinājumus un saņem gan praktisku, gan emocionālu atbalstu.

Septembrī kuratori uzsāka sniegt praktisku atbalstu, apmeklējot projekta dalībniekus viņu darba vietās un sniedzot atgriezenisko saiti par vērotajām stundām un nodarbībām, lai veicinātu dalībnieku personīgo un profesionālo izaugsmi, stiprinātu komandas darbu un uzlabotu komunikācijas prasmes.

Lai sasniegtu dalībnieku izvirzītos mērķus, kuratori organizē daudzveidīgas nodarbības, veicinot pieredzes apmaiņu un piesaistot izglītības jomas ekspertus. Piemēram, septembrī norisinājās seminārs “Pieņemt atšķirīgo”, kurā dalībnieki ieguva praktiskas zināšanas darbam ar bērniem, kuriem ir AST, UDHS, PPP vai dispraksija. Projektā dalībnieki piedalījās arī Latvijas Veselības sporta nedēļā, apmeklēja izstādi “Dzīvais cimds”, kopīgi reflektēja par redzēto, kā arī devās izglītojošās vizītēs uz dažādām izglītības iestādēm.

Pirmsskolas izglītības kontekstā tika rīkoti vingrinājumi komunikācijas un publiskās runas pilnveidei, analizētas bērnu individuālās vajadzības, organizētas aktivitātes dziļākas mācīšanās veicināšanai un problēmrisināšanas prasmju attīstīšanai. Praktiskajās nodarbībās dalībnieki apmainījās pieredzē par uzvedības izaicinājumiem un uzdevumu pielāgošanu bērniem ar dažādām vajadzībām. Tika apskatīti dažādi pedagoģijas virzieni, tostarp Montessori metode – sniedzot ieskatu teorijā, iepazīstot Montessori vidi un metodes, piemēram, trīs paklausības posmus, lasīšanas apguvi ar visām maņām un burtu rakstību.

Vispārējās un interešu izglītības jomā kuratori strādāja pie efektīvas komunikācijas ar vecākiem, veica refleksiju par skolotāju labsajūtu, analizēja un risināja uzvedības problēmas klasē. Tika rīkotas prāta vētras un prioritāro uzdevumu noteikšana, lai veicinātu mācību kvalitāti un laika plānošanas prasmes skolotāju darbā. Dalībnieki piedalījās komandu saliedēšanās vingrinājumos un attīstīja somatisko un emocionālo apzināšanos, kā arī veica pašrefleksijas vingrinājumus, lai uzlabotu darba un privātās dzīves līdzsvaru. Tika arī iepazīti Valdorfa pedagoģijas principi un pedagoģiskie paņēmieni, kas pielāgoti skolas videi un individuālajam darbam ar mūzikas instrumentu spēles audzēkņiem.

Par Indukcijas gada projektu

Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepāja. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.

Informācijas avots: https://www.ozolzile.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/100485/